torsdag 19 augusti 2010

Njutningsresa

Nu är hjärtat och jag påväg ned mot Småland, och vi har mellanlandat i Västerås för att först hälsa på Jennys syster Ida och hennes lilla Faline. Det lilla underverket har precis lärt sig att gå och är så charmig och kramgo.

Nu hemma hos Svärmor har vi blivit bjudna på en fantastisk fiskgryta med curry. Och nu till efterrätt blir det apelsin parfait och nymalet kaffe.

När vi kommer ned till Småland väntar mammas hemlagade/bakade delikatesser. Undra vad som bjuds idag. I morgon vet jag dock att det blir grillat hemma hos barndoms kompisen Johanna och hennes man. Johannas lillebror Alexander kommer också, och vi med min lillasyster var huliganerna på vår gata hemma. Jag ser fram mot att umgås och äta gott där. En perfekt uppladdning inför lördagen då det är släktträff och ännu mer god mat och sällskap. Njutningsresan är i full fart och cykeln har jag lämnat hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar