fredag 13 augusti 2010

Jobbe lite och fredagen den 13de

Detta är min status på jobbet just nu. Ute i Linghed med vatten på båda sidor av vägen. Fikat är uppdukat och jag har letat rätt på en optimal position på bilen för att få in Rock Klassiker utan brus. Bilen står nästan helt i diket då, men vad gör det när musiken flödar, kaffet är varmt och bullen saftig?

Jag tycker att jag förtjänar en start som denna då jag jobbade 9,5 timmar igår (hemma 22.45) och var på jobbet vid 7 idag. Igår tog jag också hand om en 3-kamp med middag för 17 personer helt själv. Men det är så jag vill ha det, många bollar i luften och ett glatt leende på läpparna hela tiden. Det bästa av allt är att jag får jobba med människor och service. I like it!

Annars är det tydligen fredagen den 13de. Är ni vidskepliga? Inte jag. Jag läste i en bok att Tempelriddarnas order gick under på just fredagen den 13 och det är lite därför den dagen blivit så otursmärkt. Vad säger ni duktiga läsare om det? Ligger det något i det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar