fredag 27 augusti 2010

Velodromtårta


Energiknippet och grundaren av Sveriges första Velodrom; Björn Stenberg fyller år idag och bjöd således på Velodromtårta. Tack och grattis på födelsedagen Björn!

Velodromtårtan ger extra kraft sägs det, så luras inte av dess normala prinsesseutseende. Jag fick så mycket kraft att jag inte kunde kontrollera den till och med. Jag körde 30 sekunders på Velodromen idag. Vilket egentligen är 2 varv och en rakstäcka då det är lite jobbigt att titta på klockan samtidigt. Hur som helst så fick jag så mycket power på fjärde intervallen att jag höll på att ramla av cykeln av syrachocken. Så det fick duga med fyra intervaller och ca en timme totalt på Velodromen.

Roine Grönlund (som också fyllt år alldeles nyligen; grattis i efterskott!) var där och stressade runt han också. Tydligen hade han haft ett uppehåll på 2 veckor och kände sig lite ur form... Då var jag bara tvungen att säga att jag haft ett två månaders långt uppehåll. Livet är en tävling, speciellt Velodromlivet.

Nu tränade jag inte bara Velodrom, jag passade på att köra lite gym i Faluns bästa gym: Sportlife. Chefen Stefan Määttä visade även en grym coreövning på ett special redskap som han gjort själv. Brutalt bra måste jag säga. Men det såg ut som en korv...

Nu när jag börjar komma igång så har jag lust att sparka igång Crossträningen på Lugnet också. Någon mer än jag som är sugen? MTB går lika bra som CX, för er som inte fått era monster än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar