måndag 9 augusti 2010

Sleepwalker

Oj det var ett tag sedan sist. Mycket har hänt och mycket lite har också hänt. I fredags så var jag ute och testade att köra cross för första gången med min cross. Det har ju bara blivit LVG annars då det är sådana tuber jag har på mina Dura Ace hjul. Med i torsdags passade jag på att göra i ordning min militärcykel, så att jag således kunde använda mina tubhjul jag har på min SS.

På min fina grymma SS har jag ett par tubhjul med Ultegra-nav, DT (revelution eller competition) -ekrar och Mavic Reflex fälgar. På dem sitter det ett par Continental Cyclocross Speed tuber. Ett par tuber med diamantmönster med andra ord.

Dessa hjul monterade jag på Giganten och gav mig ut upp till Lugnet för att slakta lite elljusspår och handbyggd MTB stig. Greppet satt där hela tiden även att jag hade 3 bar i däcken. Så jag är rätt imponerad av däcken. Speciellt när jag kastade ned crossen i den festaste doserade kurvan i slalombacken. Där går det snabbt och underlaget är packat med löst rullgrus. Det var inget problem. Det enda lilla problemet var väl att 50T fram inte var så optimalt att köra cross med. Inte heller i trä droppet på MTB-banan, då tog drevet i trät för att jag inte vågade hoppa lika mycket som med MTBn.


Det var rätt skönt ändå att komma ut och köra lite cross, men jag känner fortfarande inte så stor lust till att lägga ned en plan på träningen och även lägga ned tid på den. Det är roligt att åka ut lite då och då. Speciellt om det är andra som åker med också.

Det var fredagen det och på lördagen hade jag och Jenny besök av världens sötaste lilla yrväder. Vi satt barnvakt åt Jennys kompis Mias tvååriga dotter Millie. En mycket bestämd liten dam och helt underbar. Jag och Millie lekte länge ute i lekparken och sedan jagade vi en katt. Det blev mycket spring och lek må jag lova, vilket var bra för då somnade hon lätt också. Efter lite pannkakor och glass blev det lite film och bus. Sedan slocknade hon lätt vid halv 8.

Jag och Jenny somnade faktiskt före henne till och med, men vi vaknade igen efter ca 1 - 2 timmar. Och då kunde vi inte somna om. Inte heller efter lite nattmackor och poker kunde vi somna. Vi är ju inte precis vana vid att ha en tvååring i sängen. Det är otroligt hur stor plats en så liten varelse kan ta i sängen...

Tillslut så lade jag mig på soffan och fick lite sömn. Med betoning på lite. När Millie sedan vaknade vid halv 8 så var hon rejält utsövd och vi var i ett stort behov av sömn. Men det gick bra att underhålla den lilla damen ändå. Sedan kom hennes mamma runt 11 och hämtade henne. Efter det så slocknade jag och min skatt direkt i sängen och sov till halv 3.

Efter det så åkte vi ut till Jennys pappas sambos sommarställe, där vi fick en trerätters middag och en rejält trevlig kväll i det kvava sensommarvädret. De bodde riktigt fint där med direkt utsikt över en sjö. Vi kom dit vid 5 och stannade kvar tills det blev mörkt, det var så trevligt.

Nu har vi precis kommit hem från en sen frukost/lunch och långt häng på Waynes. Resten av dagens sysslor består i att baka lite bröd och tvätta. Sedan tror jag att jag ska klämma in lite jobb också. Kan vara bra att beta av lite mail nu då hela veckan ser ut att gå i 110 km/h igen. Jag ska jobba onsdag till söndag nämligen på YA Arena och Cykel City Gran Fondo Tour. Det ska bli skönt att jobba lite mer igen. Det vankas även lite jobb på Lugnets Äventyr nästa vecka. Det var ett bra tag sedan sist, så det ska bli kul att vara lite äventyrlig igen.

1 kommentar: