tisdag 11 oktober 2011

Jag är rätt kass på att...

... Jobba hemifrån, men jag är en jävel på att fika. Så bra att jag till och med lurade in Dave "Daves Corner" Mayer på det ekologiska caffét med det långa namnet; "Did u give the world some love today babe" som ligger mellan Waynes och Bion.

Jag har testat deras grymma kaffe förut och deras espresso är stans näst bästa, Daves Corner är faktiskt bäst just nu. Men "Did u..." har bättre kladdkaka, med apelsinvisp till. Magiskt god.

Sen café Du & Jag gick i graven så har "Did U..." varit bäst på espresso men nu vågar jag säga att Velodromens egna Dave levererar bäst kaffe i Falun. Kedjan Waynes är långt ifrån kvalitetsmässigt, jag kör faktiskt bryggt kaffe när jag är där då espresson är så dålig (var där senast igår). Och Piaccetto i samma galleria ska vi inte tala om, förskräckligt dålig.

När det sedan gäller fika till kaffet så är "Did u..." bäst i stadskärnan men Bagarstugan vid gruvan är bäst i "stan". Jag vågar säga att jag testat alla fik i Falun (förutom Skyttepaviljongen på Lugnet), men anser ni att jag har fel och vet ett bättre fik så vill jag gärna veta så jag kan testa även det.

Hur detta blev ett fikainlägg och inte jobbinlägg beror på att jag är så fruktansvärt kass på att jobba hemifrån. Lite har jag fått gjort men inte mycket. Fika som ni ser är jag bättre på... Sedan var det bra mycket roligare att vara med familjen och gå på promenad i det friskt strålande höstvädret idag också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar