söndag 1 april 2012

Kaoz

Har nu gjort min livs mäktigaste flytt. Är inne på min 13de eller 14de flytt på 12år nu. Så det och faktumet att jag packat en buss full med cyklar och packning varje helg under maj-november under ca 10år. Gör att det finns lite packrutin och erfarenhet. Men att få ned ett hem tillhörande en familj och sedan åka med dem 50mil i en tungt lastad minibuss med fullpackat stort släp bakom. Det var något nytt.

Men resan gick fantasikt bra och Egon gnällde knappt alls. Två stopp blev det. Så inte alls så illa som Herr Nilsson. Dock så tog det 8timmar men det tycker jag är bra godkännt då jag höll mig till 80km/h som mest hela resan. Mäkt Chryslern drog förövrigt bara 11.2L/100km i snitt på resan ned. Vilket får ses som en bedrift av mig då V6an i den lätt kan göra en virvel i tanken. Som exempel momentandrog den +58L/100km uppför Billingehusbacken i Skövde lastad enbart med 4st cyklister +packning inne i bilen.

Igår lastades det, åktes det, packades det ur, packades det upp.

Idag har vi besökt Kalmar; IKEA, Bauhaus, City Gross. Jag lärde Egon manligt på Bauhaus och Jenny hittade en Lithium-Jon skruvdragare/slagborr från Black&Decker med 50% rabatt på City Gross. Sedan har vi visat vårt Kaoz för gammelmormor och farmor. Efter det avlöstes dem med en fika som Johanna pch Andreas kom med. Och syster Emma och hennes söta lilla Miriam var också här då.

Efter de åkt så packade vi upp det mest akuta och jag invigde borren för stt kunna sätta upp en grind för trappen. Och så avslutade jag kvällen med att raka mitt 5dagars-skägg med en trubby Gillette ladyshave. Lyckades till och med "figur-raka" mustasch och haksskägget någorlunda.

Som ni ser går det i 110km/h och imorgon är det jobb till 18:00 sen på't igen.

Avslutningsvis måste jag passa på att ge ett enormt stort tack till: Stefan Määttä, Christian Teledahl, Malin Ekenberg, Therese Danielsson, Johan Eriksson, Maffia-Miro, Syster-Emma, SysterYster-Sabina, Fixar-Jocke, Morbror Pär och Mamma/Farmor. Tack för er hjälp, den gjorde mycket och vi är enormt tacksamma!

Några få flytt/rese-bilder:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar