onsdag 4 april 2012

Nu vänder det

Vardagen börjar komma tillbaka och hetsen på jobbet har lagt sig lite (även att jag är uppbokad på möten hela dagen idag). Vi börjar få undan/upp en hel del här hemma i lägenheten och det ser mer och mer ut som ett hem för varje dag som går. Men det går ändå inte så snabbt som vi skulle vilja. Tur att det är påsk och långhelg imorgon. Så vi kan komma i ordning ordentligt samt att jag kan komma ifatt lite på mitt andra jobb; EP.

Vädret är dock lite väl kallt men solen skiner i alla fall och jag kan ta fixien till jobbet utan problem med slicks-däck.

Egon den förskräcklige har någon period med dålig sömn. Speciellt svårt är det att somna om när/om han vaknat mitt i natten. Eller som idag när han vaknat runt 5 och var helt enkelt för pigg för att det skulle gå att somna om. Nu ser han dock rätt slirig ut och kanske kan sova lite efter jag åkt till jobbet. Jag antar att det är flyttomställningen som gör det lite oroligt. Så det vänder säkert.

Jag har städat mitt kontor förresten. Det var ett enda Kaoz när jag kom ( dubbelt värre än före bilden till och med). Men jag pillade undan lite då och då när vi var två och nu när jag är själv/egen så har jag gjort det som jag vill ha det. Har en bit kvar till Määttä-standarden jag siktar och lärt mig av. Men snart är jag där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar