onsdag 16 maj 2012

Plöttsligt händer det

Jag har tränat idag! I nästan hela 3 timmar. En halvtimmes tröskeltempo till onsdagscyklingen och väl där nästan två timmars intervall och teknikträning. Jag passade på att lära ut lite back tekniker (uppför/nedför) samt kurvteknik. Lyckat som vanligt och mellan teknikpartierna pressade jag Ninern till 100%. Vilket var rätt intressant, för antingen har jag konserverat lite teknik eller så trivs jag väldigt bra på stel ram. Det gick mycket bra i skogen.
Avslutningsvis bombade jag en 20minuters tröskelintervall hem.

Det känns nu i kroppen att jag inte är så tränad. Men jag är förvånad över orken och intensiteten jag lyckades hålla. Det kanske finns hopp öven för mig.

TräningsDATA:
30min tempointervall: medelpuls 168 maxpuls 176.
20min tempointervall: medelpuls 182 maxpuls 182
Hela passet: medelpuls 153 maxpuls 184

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar