onsdag 9 maj 2012

Teaser Niner bygget osv

Igår fick jag ihop min nya 29er: Niner Air 9 carbon... Bara namnet gör att det vattnas i munnen.

Jag tog lite bilder på ett specialverktyg som jag använde, vilket jag tänkte skriva en liten rapport om. Men när jag var klar med bygget så var det på tok för dåligt ljus för att få bra bilder. Så det får vänta helt enkelt. Har en vag förhoppning om att kunna cykla lite ikväll och ta lite bilder, men man vet ju aldrig. Det är ju så mycket just nu.

Egon fyllde år igår och även min morbror Per. Så det var ett litet kalas/sammankomst hos morbror. Och innan det när jag kom hem efter jobbet så installerade jag och min pappa vår nya tvättmaskin som Jenny och jag var inne och köpte i söndags. Man mäste nämligen betala för att använda tvättstugan här. Vilket suger, eller vad sägs om 20kr för torkskåp eller en stor maskin sängkläder/handdukar? Galet. Vi räknade ut att vi bara på ett år skulle tjänat ihop tvättmaskinen som kostade oss 3600kr. Och detta var en av Elektrolux finaste och energisnålaste modeller.

På jobbet om dagarna ligger det verkligen på. Igår spenderade jag hela dagen att diarieföra, arkivera, skicka ut och sortera papper kopplade till protokollet från Föreningsnämndes möte den 2/5. Idag är hela dagen vigd åt att få ut 68st olika fakturor i tre kopior med två medföljande dokument (vilket förövrigt innebär 68st promenader á 30steg till skrivaren och tillbaka = kontorsmotion). Pappersarbete i love it! Som tur är kan jag lyssna på hårdrock i mitt bluetooth headset så det bara ekar mellan skallbenen.

Det är dock inte bara pappersarbete hela dagarn. Under tiden så kommer det dock lite samtal/frågor/mail om allt från massagebänkar till föreningar, värmepumpsanläggningar som inte fungerar, tappade nycklar, presskonferenser med tidningarna och ungdommar som vill ha en skejtpark. Sedan har jag några möten ute på fältet också som bryter av. I förrgår cyklade jag till exempel ut till idrottsområdet Nynäs och inspekterade bygget av en cykelbana och parkering. Sen ligger det en ekonomidag den 15 maj där det jag har 20minuter på mog att presentera ekonomin för 2011-2012-2013 och även presentera förslag till åtgärder, budget osv.

Så nu vet ni lite om hur jag har det. Nu är det dags för lunch hemma!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar