fredag 25 maj 2012

Fail

Jag har ju en såndäringa hel-inne och skitcool retro-fixie som jag glider runt på. Jag använder den mest till jobbet och så att glida lite på också då. Såhär ser/såg pärlan ut:


Sadelstolpen är sådär äkta retro 80-tals hemma-borrad lik som mycket annat som kom på cykeln, fast som jag plockat bort så som: bromsreglage, växelreglage, växelförare osv. Allt var retro-borrat någonstans.

Idag när jag gled hem från jobbet så passade jag på att skidda in på systemet, eller ja jag parkerade ju cykeln utanför då så klart. Blev så sugen på några kalla Corona med lime i högsommarvärmen. Sagt och gjort så inhandlade jag 4st Corona och smet över till Konsum för två lime. I och med att jag kör fixie och styret är smalt så vill jag helst inte hänga en påse med öl på styret så den höll jag fritt i högerhanden och hade bara vänsterhanden på styret (där jag har fegisbromsen monterad). Nästan hemma så händer det när jag rullar ned för en trottoarkant, PANG! och så faller jag nästan ned på bakhjulet.


Sadelstolpen har gick av som ni ser. Men jag lyckas hålla kontroll på retrobygget med vänster hand på styret och en påse Corona klingandes fritt i högerhanden. Tack vare det fasta navet så höll jag kontrollen men framförallt så höll jag höjden över den trasiga stolpen. Läskigt nära kronjuvelerna. Och så stannade jag säkert och kunde kliva av. Synd på den fina stolpen: 
 

Men tur för mina kronjuveler och även ölen som jag sedan njöt av i solskenet på altanen. Dagens epic fail som ungdomarna skulle säga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar