tisdag 22 maj 2012

Att försova sig och vakna av en hammare i huvudet

Det blev en tuff morgon idag, Egon vaknade innan 5 men somnade tack och lov om när han fått lite välling. Sedan vaknade jag som vanligt vid 06:45 då jag brukar gå upp, men av någon anledning så somnade jag om utan att snooza. Och vaknade av ett ryck 07:20 då hantverkarna bankade hamrarna i husets gavel, tre lägenheter bort, så hårt att det nästan ekade i mitt huvud. I och med att jag börjar 07:30 så blev det lite bråttom och inte blev det bättre av att jag hade en dålig kläddag med tre byten innan jag skyndade mig ned till köket och bredde tre knäckebröd för att sedan hoppa upp på cykeln.

Tiden innan morgonfikat vid 09:00 var jag lite bitsk om man säger så. Inget kaffe, ingen frukost, kaoz väckning... Ingen bra kombo och jag var lite väl hård i ett samtal tidigt på morgonen och fick bita mig hårt i läppen några gånger. Som tur var så vände det efter frukost och efter en härlig lunch hemma så blev det än bättre. Så bra att jag äntligen lyckades städa mitt kaoz på skrivbordet som jag haft efter förr-förra veckans sporthallsdebitering tillsammans med en hel hög fakturor. Det bildas lätt högar i maj verkar det som då mötena duggar tätt och allt dessutom ska vara planerat och klart innan semestern. 

Skrivbordet den 18e maj

Samma skrivbord idag den 22 maj (konstgräs istället för blommor i fönstret).

I morgon är det onsdagscykling i långehäll! Ninern ska rastas ordentligt. pedal damn it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar