söndag 23 december 2012

Vi överlevde dödstrafiken!

Igår satte vi oss darrande i bilen för en 35mil lång resa till Västerås, där julen ska firas iår. Lägligt kom det en hel del snö och då vet ju alla att det inte går att köra bil, det var minst 5cm i modden i vänster fältet som inte var plogat. Det var alltså stockholmsKAOZ och bilarna kröp fram i högerfilen. Konstigt nog gick det alldeles utmärkt att framföra bilen i vänsterfil, så jag döpte den till gräddfilen och gasa på.

Så mitt arbete denna jul är över och nu är det högläge, whiskey och godis som gäller. Helgens i-landsproblem är dock att det varken finns WIFI eller 3G här. Frågan är om jag kommer överleva avskärmningen från mina sociala medier? Lätt värre än dödstrafiken.






2 kommentarer:

  1. Välkommen till Västerås, stan där folks kör som galningar! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, jag håller mig till soffan då :)

      Radera