lördag 1 december 2012

Oh sweet jesus! I have biked in heaven today

Åkte med Egon till Vattenpalatset idag på förmiddagen och härjade som bara killar kan på ett äventyrsbad. Han gömde sig i omklädningsskåpen och blötte ned hela duschutrymmet med duschmunstycket. Galning.
Efter massa bad och en promenad hem på mina axlar så var Egon helt slut och somnade snabbt efter lunch.

Hela denna vecka har det kliat i cykeltarmen så jag var inte sen att slänga på mig cykelkläderna och kasta mig ut i det strålande vintervädret med blå himmel och två-tre minusgrader. Jag har länge undrat över den lilla kullen som ligger en liten bit in från kusten där vi bor. Det visade sig vara Mönsterås högsta punkt på 63m över havet; Kevershäll. Och hällar fanns det gott om, och gud vad kul det var att hoppa runt på dem. Helt klart ett smultronställe som jag ska utforska mer. Nu hann jag bara uppför den vanddringsled som går runt den mytomspunna kullen . Och så sladdade jag runt lite på toppen innan det var dags att skynda hem igen för att gå på husvisning.

Kullen har massa fina småstigar som lätt kan röjas fram och sen är spårvalen på hällarna enorma. Detta kan komma att bli min lilla lekplats i Mönsterås:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar