torsdag 20 december 2012

Tiden går för fort

Två dagar kvar innan julledigheten slår mig över käften. Så känns det för jag är inte alls klar med det jag vill på jobbet. Sen om jag har lite för höga krav på mig själv är en annan femma. I månadags och igår var jag i Kalmar på "JGL" = Jämställdhet Göra Lära. Skitkul kurs/utbildning för jämställdhetshandledare men liiite dålig timing på den. Har börjat tidigare varje dag innan kursen och stannat kvar efter för att hinna med bokslut och utfaktureringar. Idag blev jag nästan klar med ekonomin, men jag hann faktiskt mer när jag började tidigt och jobbade sent. Det är inte så många som ringer till Fritidskontoret tidigt i ottan eller sent på kvällen... Ska nog börja jobba mer så. Då har jag ju mer vaken tid tillsammans med min guldklimp Egon.

Egon har redan fått sin första julklapp; en snowracer som morfar Göran såg till att vi köpte här nere istället för att han/de skulle ta med den till Västerås där vi firar jul. Jag trodde i min enfald att Egon inte skulle förstå vad det var i kartongen (även att det var en stooor bild på kartongen), så jag tog med den in i lägenheten igår när jag inhandlat den. Han såg den direkt och blev storförtjust, släpade in den i vardagsrummet och började slita upp kartongen. Idag invigde vi snowracern när jag kom hem från jobbet. Egon skrek av förtjusning när vi räknade ned 1-2-3 och åkte utför vår lilla kulle. Underbart kvällsnöje som får all annan stress och press att försvinna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar