söndag 2 juni 2013

Scandinavian Outdoor Games 2013

Vilken grej! Satsade på att gå dit och bara kolla läget och hämta festivalpass vid 10, för att sedan gå och byta om till cykelkläder... Skulle bytt om direkt för jag blev fast ända till klockan 13. Fränt med så mycket aktiviteter att titta på, så som; Multisport sprint (bara 6timmar!!), Freerunning och Parkour (galet duktiga akrobater), Slakkline och klättring, men Crossfit var nog mest intressan. Oj vad de sliter hårt under lång tid, imponerande.

När jag sedan bytt om till min Assos och Maloja-dress och kittat mig topp till tå. Så hann jag bara med att testa två cyklar. En  kolfiber 29a HT och kolfiber 29a FS, båda från Cannondale och båda top of the line. Körde dem hårt på de handbyggda stigarna. Och kom förvånande fram till att jag föredrog hardtailen mer än den heldämpade. Hoppade högre, wheelade längre, mer kontroll och rappare. 

Resten av tiden på Lugnet träffade jag gamla bekanta och vänner. Snackade mycket skit. Men så var det ändå en hel del jobb med Mitsubishi MTB Challenge insprängt i det också. Inte helt lätt att starta upp igen samtidigt som en festival som SOG går. Men det går..

Kvällen spenderades på Bishops Arms med gemensamma vänner, god mat och Öl.

Så i morgon kör vi!

Dagens bilder:













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar