söndag 9 juni 2013

Första dagen på Lida avklarad

Har haft en fantastisk dag på Lida Loop eller Lilla Loop rättare sagt. Fick ihop min BMC efter viss trilskande med en intern kabeldragning till en intressant pryl som är en nyhet för mig. Fick till det skapligt efter en levererad frukost till farstukvisten, tack Sara Lundblad för en fantastisk service och skapande av frukost! När cykeln var monterad och Adam Johansson till slut hade snackat till sig skor, hjälm och cykel så dundrade vi ut och provkörde ungdomarnas bana. Vilken gick en hel del på "diagonalen". Har nog aldrig haft så kul där som jag hade med den nya, än så länge, lite hemliga BMCn.

Sedan dammade vi av mickarna och hade busigt kul tillsammans nybörjarna, ungdomarna och knattarnas Lilla Loop. Böst var lätt när knattarna skulle jaga Kaninen runt mål och handelstorget. Så otroligt roligt att se. Fick mig att sakna min Egon så att det sved i pappahjärtat också. Han hade aåklart brilljerat.

Jag avslutade dagen tillsammans med två säljare och Adam på en cykeltur. Adam vek av efter halva första loopen och säljaren från Sram vek av vid varvning inne på Lida. Kvar blev det bara jag och Christial Albhin som körde tredje loopen själva. Vi fick lite regn på oss också. Hoppas det var morgondagens regnskur, för jag har ingen lust att sitta och rapportera från loppet på en fyrhjuling i regn. Eller ja, jag har mindre lust med det men kommer inte tacka nej till den fräna möjligheten.
För er som vill höra oss i morgon, se åkarna på GPS-karta och även se en livekamera från start och målområdet. Så kan ni det! 
Direkt via http://www.lidaloop.se

Vi syns i morgon! 
Här är bilder från idag:





1 kommentar:

  1. Och rätt svar på cykel frågan är..
    xc fourstroke fs02 29trailcrew

    SvaraRadera