onsdag 12 juni 2013

Det kom ett paket! Ny cykel & bloggtävlingen är avgjord!

Tog mig ut på en onsdagstur idag och invigde den nya cykeln här hemma. Fick lite blandade hyfsade bilder från mobilen. Fler bättre bilder kommer från systemkameran någon annan gång.

Sista bilden för dagen får bli första bilden här. Jobbigt vackert i skogen idag.

Grattis ni som gissade rätt, vinnare längre ned i inlägget.

Gillar färgen skarpt, dessutom matchar den Bryton GPSen också, Win!

Vackert schweiziskt hantverk i kolfiber

Helhetsbild i cykelns naturliga habitat.


En av de bästa egenskaperna som jag upptäckt på cykeln; den hydrauliskt sänkningsbara sadelstolpen. Helt sjukt vad mycket snabbare det går i skogen med sadeln lite längre ned.


Det blev alltså cykeln som kom först av de paket jag beskrev inledningsvis (ja förutom Ass-savers då). Det andra paketet har faktiskt transportfirman lyckats att tappa bort, trots kolli-id och rätt adress. Så jag är rätt glad att jag fick min BMC Fourstroke FS02 29 Trailcrew som den så stiligt heter. Klicka på namnet här innan för att läsa mer om cykeln. Jag återkommer mer om dess finesser längre fram. Men en sak är säker. Jag har aldrig haft en snabbare, roligare och mer komplett cykel än denna. Den har allt och lite till! Är så sjukt nöjd. Och det sjukaste är nog det rekomenderade priset; 43 499 SEK! Helt galet bra pris för en så kompetent cykel med kolfiberram dessutom.

Så vinnarna av bloggtävligen blir Jonatan Stark (för att han först gissade rätt på både första och andra paketet) och sedan Mikael Kippilä (som förfinade sin gissning så exakt). Grattis ni har vunnit ett gäng med High5 Zero-tabletter, High5 EnergyGelHigh5 IsoGel och High5 EnergyBar.
Kontakta mig via mail för att få veta hur ni kan ta del av era priser. Grattis till er båda!

2 kommentarer:

  1. Har du hunnit testa de fotokromatiska glasögonen i skogen ännu? Är de tillräckligt snabba? Det är ju framförallt när man går från bländande sol in i ett mörkt skogsparti man undrar om de är snabba nog?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hans!

      Testade dem i Lida faktiskt och jag glömde bort att jag hade dem på mig, så de får ett mycket gott betyg. Dock så är skogen inte så jättemörk där men ändå rätt så mörk. Skogen i Långehäll här hemma är mörkare men där har jag inte hunnit testa än. Återkommer med rapport!

      Radera