torsdag 6 juni 2013

Det kom ett paket!

... Tyvärr inte de jag väntat på dock. Men vad gör det, ett paket är ett paket!
Och i det fanns ett par Tifosi solglasögon levererade från EnergySport. Och det var inte vilka glas som helst utan linserna är "Photochromic" alltså de blir mörkare i solsken och tvärt om i skugga. Perfekt de dagar man inte riktigt vet om man ska ha solglas eller inte. Och speciellt bra hoppas jag att de är när man ska köra i skogen då förhållandena skiftar ganska mycket bland skog, grusväg osv. Det sköna med denna modell som heter Podium är att den avsaknar bågar över linsen. Vilket gör att det går att "titta över" glasögonen utan att bågen skymmer sikt.

Jag testade dem idag när jag klippte vår gräsmatta. Visserligen går jag inte lika fort med gräsklipparen som jag cyklar (hoppas jag). Men ändå tyckte jag att glasögonen skiftade tillräckligt snabbt och behagligt. Det är ju inte precis som att de ska skiftas direkt heller men allt för sakta skiftning på en teknisk stig är kanske inte heller så kul. Så det ska bli intressant att testa dessa nya linser. Jag har nämligen aldrig kört med något liknande. Mest har jag haft ljusa högkontrastlinser på mina "skogsglasögon" och så solglas ibland när det är stekväder. Men oftast orkar jag inte byta lins.

Är det någon annan av er läsare som kört med liknande i skogen? Linserna är alltså inte slipade utan helt vanliga solglas.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar