måndag 17 juni 2013

Slägg, släggad, släggadest?

Nej jag vet, det är helt fel men jag är ack så släggad. Mötade på förmiddagen med Regionförbundet, KLT (Kalmar LänsTrafik), Trafikverket och ett gäng trevliga representanter från nästan alla kommuner i Kalmar län. På dagordningen? Cykelstrategi för Kalmar län. Det var tredje mötet vi har haft och för att vara så många olika aktörer och styrda av staten/politiker så har vi ändå kommit bra långt. Kul projekt att vara delaktig i för en cykelnörd som mig.

Resten av dagen nyttjade jag till att skriva klart min rapport om skatepark i Mönsterås. Den ska presenteras i morgon, tisdag, på föreningsnämndens sammanträde. Vilket är ute vid en göl inne i skogen. Där vi ska grilla lite korv, prata med aktiva föreningar runt gölen och skogen. Sedan avslutar vi med ett sammanträde i stugan utan el och vatten. Värmen får komma från den öppna spisen. Kommer att bli ett minst sagt orginellt möte för min del. Men det finns en första gång för alla.

Jag hade dock hoppats på att få vara kvar lite länge på jobbet idag för att kunna förbereda i för nämnden. Sedan hade jag ett par kvällsmöten inplanerade också. Men Jenny mådde inte bra så jag gjorde valet att prioritera min familj före jobbet, de är ju trots allt mitt liv. Dagen blev väl inte lugnare för det. Den där lille underbara sonen jag har är full med bus och upptåg (även jag). Så det var fullt spett med upptäcksfärd på en ny parkväg över ån mellan Hjältens park (där vi bor) och Herrstorp. Grymt initativ av Mönsterås kommun förresten, då man nu säkert kan komma vidare gående och med cykel på västra sidan av E22an. Egon fick även till sin stora förtjusning besök av en traktor precis utanför oss. "Bonnen" klippte/slog gräset på allmänningen utanför oss. Egon tittade på med skräckblandad förtjusning.

När det var dags att lägga Egon så somnade både han och jag i hans säng. Släggat var det här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar