onsdag 26 juni 2013

Trött, grinig och stressad

Hatar att gå på semester, speciellt när man som jag som enda ansvarig på Fritidskontoret. Och så allt som ska bli gjort innan sista veckan; Nämndprotokoll som ska skrivas och berörda ärenden som ska ordnas efter det (på en vecka...), hallscheman som ska bokas upp (på en vecka...), fakturor som ska betalas (som vanligt iofs) och så allmänna panikfrågor och ärenden som inkommer dagligen... Inte nog med detta så är och har Egon varit sjuk och grinig i en vecka. Vilket betyder noll sammanhängande sömn för mamma och pappa.

Pallar jag med att koppla från på semestern?

Dagens grininlägg härmed avklarat.

[EDIT]: Fakturorna lösta, protokollärendena klara, vidarebefordringar under semestern löst... Ibland går det av bara farten.

2 kommentarer:

  1. Jag hade en kollega en gång som satt i samma dilemma. Han beslöt sig för att delge omgivningen sin situation via frånvaromeddelandet i mailen.

    Där skrev han att arbetsgivaren, trots påstötningar inte hade utsett någon efterträdare och att ärenden nu fick vänta eller lösas av "någon annan". Det hela avslutades med ett bittert konstaterande om hur uselt allt var skött på firman.

    Följderna lät ju inte vänta på sig...

    Hoppas du får en bra semester. Mitt tips är att byta miljö för att bryta med vanorna och hjälpa avkopplingen på traven.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Löste väl "problemen" själv, blir väl bäst då?

      Under semestern lämnas telefonen och iPaden kvar på jobbet. Gäller bara att förmå mig själv att inte titta i mailen via nätet bara...

      Det SKA gå!

      Radera