lördag 21 mars 2009

Det börjar ta sig

Bloggen börjar ta form, kanske inte så att ni mina kära läsare kan se. Men i bakgrunden arbetar jag frenetiskt. Det steget som verkar ta mest tid och kraft är att få till tre-tabells form. Jag hittade en, vad jag trodde var, bra guide. Men det visade sig vara skitkod och hela sidan blev sne. Men nu hoppas jag att jag är nära ett svar.

Jag har även fixat till en fin senaste kommentar gadget/widget som uppdateras bättre. Tanken är att bara sponsorerna skall vara till höger på bloggen och sedan ska alla inlägg, kommentarer, följare osv. vara till vänster. För ni vet väl att ni enkelt kan följa min blogg? Leta er bara ned på höger sidan (nu innan allt ligger till vänster) och under rubriken bloggintresserade så kan ni välja att följa denna blogg. Ni kan även vara anonyma om ni vill det.

Jag tänkte passa på att skriva vad jag har haft för mig de senaste dagarna också. Nu när jag ändå tar mig tid att skriva vad som händer med bloggen.

I torsdags så var jag ute och mosade asfalt med Oijer som förresten har signat upp som första följare av min blogg. Jag körde med Spöket och Henrik körde Davvas "dubbademosmaskin", vilken går bäst på dyngen. Henkan ville köra halvhjärtade 8minutare, men jag som är lite mer helhjärtad kände mer för 15min. Och ur ren tidssynpunkt så funkade detta förmodligen bäst för Henrik också.

Lite träningsdata:
Intervall 1                        Intervall 2               
15min 5sek                      15min 2,6sek
Snitt/Maxpuls: 170/175   Snitt/Maxpuls: 168/172
Sträcka 8,5km                  Sträcka 7,4km

Intervall 3                         Intervall 4
15min 21,2sek                  15min 21,4sek
Snitt/Maxpuls: 169/175    Snitt/Maxpuls: 169/181
Sträcka 9,7km                   Sträcka 8,6km

Total sträcka 48,6km
Total tid 1.59h
Medel Km/h: 29.6

Max Km/h: 53.9

Stigning: 375m


Ett ganska bra pass för min del, fast ryggen hämmade mig lite. Så i fredags gick jag till Friska/Vibes for Life och fick en behandling av Ulf. Han kollade om ryggen var rät, masserade upp några knutar, knäckte nacken och avslutade med lite laserbehandling. Det satt fint.


Efter det gjorde jag ett styrkepass på Vibes. Jag och Team Kalas pressade varandra. Och jag gick upp på stående på balansbollen för första gången (av tre försök). Vilket jag var grymt nöjd med. Jag klarade till och med av att göra några knäböj också. Nästa mål är att hoppa upp med skivstång på axlarna.


Jag tog sedan en lunch med Jesper Larsson och Mattias Nilsson på Tzatziki. Vi snackade om Jeppes nya xibit SUV och om Cypern. Sedan gick jag med som moraliskt stöd när Jeppe skulle välja ny räcer på Cykel & Fjäll.

Efter det kokade jag kaffe i tid till att Maria kom hem och sedan satt vi ute på vår balkong för första gången någonsin. Vi har lite planer för insynsskydd och markis/regnskydd som kommer att göra den stora balkongen grym. Den blir steek i sommar.




Muggarna (2 av 4) köpte jag på Cypern till Maria. De är handgjorda av en kille som visade sig ha bott i Sverige under 12år.

Idag har jag varit ute på en rullrunda till Sågmyra med Jeppe, Nilsson, Darvell och Pia. Vi stannde till på Lager 157 och kunde konstatera att de höjt priset på chokladbollarna med 5kr. Men kaffet var lika billigt som förut i alla fall. Hmm det är nästan så att vi får hitta ett nytt billighetsställe. 15kr för en knytnävsbol, ja det är ju hutlöst. "Men dyrare smakar bättre" -Jeppe

Nä nu ska jag se till att få ordning på bloggen.

1 kommentar: