fredag 13 mars 2009

Ös
Tre dagar till rejs, då brukar jag vanligtvis köra en vilodag för att sedan två dagar innan köra ett väckningspass. Vetenskapligt korrekt och för mig fungerar det ypperligt då jag har lätt att bli "tung" i benen efter en vilodag. Men idag så gick jag ifrån min uppladdning genom att istället åka ut på en 2timmar lång rullrunda med Henrique. I början åkte vi med ett par lite väl loja motionärer. Så vi växlade upp och lämnade dem bakom oss. Bitvis var tempot lite högt för att vara rullning. Men det fungerade bra ändå, benen led inte nämnvärt.

Jag var faktiskt ganska jätte mycket sugen på att åka upp i bergen på en långrunda idag faktiskt. Har planerat en lång fin tur upp till Troodosbergen i delar där jag inte varit förut. Men det har alltid kommit något ivägen för den rundan. Nu de senaste dagarna har det varit tunga moln, och jag har på något konstigt sätt börjat föredra solstek...

Idag sken solen från klarblå himmel vilket gjorde att jag var extra sugen på att testa något än mer extremt än att bara rulla istället för att vila. Jag antar att det var latmasken i mig som valde rullningen, och kanske även de 15timmarna jag skrapat ihop de tre tidigare dagarna...

Nu öser i alla fall regnet ned, och åskan ligger i luften. Norrmännen (yr.no) yrade faktiskt om regn idag men när vi alla såg den blåa himmeln så trodde ingen på dem. De hade fel på några timmar men nu regnar det ta mig tusan. Hoppas det torkar upp fort imogon så vi slipper lervälling då tävlingsbanan skall testas. Regnet genererar nog även lite mer färgexplosion här nere på ön:




På begäran, en karta över Cypern så ni vet var jag varit. De tre senaste turerna som varit beskrivna här i dagboken har jag markerat upp (dagens tur är ej med). Jag har även markerat Kalavasos med en stor röd prick, vilket jag även gjort med placeringen för etapp-loppet som gick för två veckor sedan.

Fint avslut va? Ja de kan konsten med att förstöra här nere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar