måndag 2 mars 2009

Sova, cykla, äta
Som ni märkt har jag inte haft tillgång till internet de senaste dagarna. Mest har detta berott på att tävlingarna i bergen tagit tid från mig. Jag var inte med, men ställde ändå upp som chaufför. När jag var där passade jag på att filma och ta lite kort. En film ligger redan uppe på youtube, men det är strul med ljudet så den ska upp på vimeo så fort som möjligt. Sedan har jag en till film från tredje och sista dagen som är så gott som klar.

I lördags blev allt fördröjt då arrangörerna sköt på starten och sedan var det den vanliga processen med fördröjd prisutdelning osv. Så vi kom inte hem förrän sent på kvällen. Och den dagen var det verkligen bara Sova-cykel-äta-sova som gällde. På söndagen sedan så fick pappa ett samtal om att vi (läs jag) var tvungna att åka en hel timme tidigare upp till tävlingen.

Eftersom att jag skulle bo över i Larnaca blev det lite stress med packningen, och sen rullade cirkusen igång igen. Men denna dagen fick jag lite bättre träning både innan och efter tävlingen. Under tävlingen så fick jag se en strålande uppvisning av Svenskarna. Emil körde som en gud och Alexandra visade var skåpet skulle stå. Alexander Wetterhall imponerade åter igen och mycket skvallrar om att han kommer få en fantastisk säsong. Lika så Kajsa Snihs som har kört så stabilt och rutinerat under alla tävlingar så att man tror att hon är 5år äldre än vad hon är.

En annan kille som har rutinen både till ålder och kunskap är Calle Friberg, som likt Kajsa har kört lika stabilt och säkert som en schweiziskt klocka. Sedan så verkar det som att Mattias Wengelin har fått fram formen, och han kommer säkert att köra starkt på de återstående loppen.

Och när det gäller den gifta duon i Team Kalas, så ligger det massa pulver som bara väntar på att få släppas loss. Magnus Darvell visade att det fanns pulver första helgen här nere då han kom femma. Och Mattias Nilsson har visat att det finns där genom en stark körning i lördags. Bara de får allt att stämma så kommer även de köra riktigt fort.

Efter tävlingen i söndags så bestämde jag mig för att åka ned till Larnaca och bo med Mattias Nilsson och Magnus Darvell. Så jag cyklade ned från berget med Alexander Wetterhall som hade suttit fast på dopingkontrollen i 2timmar. Vilket var en rolig historia. Alexander kom ju femma och skulle egentligen varit med på prisutdelningen. Men dopingkontrollanterna hade ingen koll och när Alex väl var nere vid kontrollen så fick han inte åka tillbaka. Dessutom var han tvungen att vänta på Emil Lindgren innan han kunde på kissa.

När väl Emil kom hade kissat så sade kontrollanten att Alexander inte behövde testas. De ville bara se att han var där och var tillgänglig... Wetterhall var inte allt för glad efter att ha fått sitta två timmar knipandes.

Men han blev gladare när vi lite senare på kvällen gick ut på T.G.I Fridays och käkade festmåltid. Jag var inte så hungrig då jag ätit två gånger uppe på tävlingsplatsen. Först min egen mat och sedan bjudmaten från organisationen. Så jag beställde bara in en ”liten” glass. Det var först när maten kom som jag och alla andra förstod att de inte serverade någon ”liten” mat på stället. Det var cyklistportioner hos alla. Ja förutom hos Magnus som beställde fel kycklingfingrar.

Min glass var gigantisk med minst fyra kulor vaniljglass, kolasås, chokladsås, hasselnötter och grädde. Det var där och då jag startade glassdieten. Vilket är den bästa dieten, där man byter ut en måltid mot glass. Hur som helst hade vi en trevlig kväll med mycket skratt och trevligt umgänge. Vilket var mycket välkommet.

Dagen efter så körde vi en rull-runda längs kusten till Agia Napa. Där jag förövrigt aldrig varit. Väl framme så tillämpade jag glassdieten igen och körde en glass med chokladsås på donken. Wetterhall hade spenderartightsen på sig också och bjöd oss alla på kaffe.

Sedan drog vi en sväng runt krogkvarteret, vilket var ganska galet. Lite som Las Vegas med temabyggnader och sådant. När vi kom hem så slocknade hela Kalas teamet och jag fick roa mig själv med att redigera film ett tag. Tills min syster Emma kallade på mig och jag åkte för att träffa henne. Det var ett år sedan senast så det var mycket roligt att se henne igen, även om vi båda var ganska trötta och mest snackade om ingenting.

Nu har jag suttit och skrivit hela detta inlägget i bilen på väg hem till Kalavasos (30minuters resa) så jag börjar faktiskt att må lite illa av att inte ha tittat på vägen. Imorgon är det distans med Larnaca killarna som gäller, jag åker in dit och möter upp dem. Sedan får vi se om vi kan hitta på en rolig runda.

Calle var ganska nöjd med sin jättetorn med fajitas.

Och jag var grymt nöjd med min glass.

Jag hittade ett foto på Magnus och Mattias inne på toaletten på TGI Fridays.

Upp för krogsvängen i Agia Napa.

Samma gata fast annorlunda.

Yabadabadooo!

Nöjd och fin på väg hemåt.

Bild på Emil strax innan målgång i söndags, fint hopp på cykelbron.

Emil och Alexandra som totalvinnare vid andra deltävlingen av Sunshine Cup.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar