måndag 23 mars 2009

Tillbaka till ruta ett

Egentligen tänkte jag skriva tillbaka till rutinerna i rubriken, men det känns faktiskt mer som ruta ett. Semesterdagarnas tidsoptimism har inte riktigt släppt vilket har gjort att morgondagen har gått helt utan träning. Och nu sitter jag här på jobbet och försöker komma ihåg i hur man gör...

Utanför mitt fönster viner snön i vinden och vägarna börjar återigen täckas av ett vitt täcke. Och min bestämda vägran att köra vintercykel bröts när jag skulle till jobbet. Jag hade glömt punkteringen på militärcykeln. Men fortsätter snön i den här takten så kanske jag blir så illa tvungen att till och med träna på vinterhojen igen.

Men än har jag inte gett upp hoppet. Efter jobbet ska jag smiska 30sekundersintervaller på Ghosten. Och om det är isfritt till helgen så ska jag köpa en egoskärm och ge igen på alla dryga träningskompanjoner som har vägrat lång skärm i vinter. Hämnden är ljuv.

Nä nu ska jag kolla om jag kan trolla fram en idrottsföreläsare till den 7 april. Jag kanske till och med kan trolla här; Någon som är sugen att komma till Britsarvsskolan och göra en intressant föreläsning på en timme för 100st åttondeklassare? Och ja, det är betalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar