fredag 27 mars 2009

Stendöd. Grillning!

Som ni har sett så har jag varit iväg på en liten utflykt med Maria. Vi tog en promenad upp till Plantagen för att handla lite vårblommor och sedan efter det så bjöd jag Maria på den hett eftertraktade Kaffeglassen. Hon gillade den. Så klart.

Efter vår promenad så jobbade jag lite och sen så stack jag ut på ett intervallpass innehållande 8 stycken 30 sekunders spurter. I och med att jag tröttat ut benen på distans de två tidigare dagarna, och dessutom passat på att vägga. Så var detta ett optimalt pass för musklerna.

In i första intervallen så stendog mitt pulsbälte, jag har märkt att det har blivit mer och mer försvagat. Så hela passet gick utan att jag vet vad pulsen låg på. Men vem behöver det när man känner sig så illamående att lunchen är på väg upp efter varje intervall? Ett klockrent pass blev det, precis vad benen och kroppen behövde.

På väg hem igen så började det snöa...

Men det gjorde inte så mycket. För där hemma väntade en varm dusch plus fika bestående av en stor kopp varmt te och en semla köpt på Åsgatans Bröd. Jag fick två semlor, en friskis limpa och en påse full med äkta tunnbröd för presentkortet vi fick på vår 50årsfest. Tack Erika, Fredrik, Jonas, Ingrid, Sofia, Robert och Jesper!

Sen bar det av i snöovädret mot superbutiken; Clas Ohlson. Jag behövde ju batteri för att få pulsbandet att återuppstå. I superbutiken hittade jag inte bara ett utan fem batteri av rätt sort. Och till absolut rätt pris; 49kr. Senast jag köpte ETT rätt batteri kostade det dubbla summan. Clas i sjön kan han.

Något jag och Maria kan, är att grilla på vår balkong. Trots att snön faller så klarar den lilla engångsgrillen av att steka grillspetten genomstekta. Spetten kommer att få sällskap av en bulgursallad innehållandes; champinjoner, avokado, fetaost, tomater och soltorkade tomater. Det vattnas redan i munnen.

Nästa inlägg kommer att handla om min kolhydratsförgiftning som var orsaken till min kollaps tidigare i veckan.




... Oj,oj,oj nu kom Maria med ett glas blodrött vin! Min ängel!

3 kommentarer:

  1. Vilka olika viljor ni har! Du röstade för en något mer maskulin grill men tydligen vann Maria diskutionen och det blev "den lilla söta grillen" Din toffel Oscar.

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet, jag är en sån jäkla toffel. Men du är ju snuskgubbe så du ska int säga något ;)

    SvaraRadera
  3. Haha! Ola; jag röstade oxå för den maffiga grillen! =) Men man var tvungen att hosta upp en hel månadslön för den så den lilla fick duga än så länge! Än så är det ju vinter =)

    SvaraRadera