onsdag 14 oktober 2009

Äntligen!

Mystisk maskerad ryttare i tät av en klunga.

Nu går det att gasa på igen! Förkylningen har lämnat kroppen och benen känns pigga. Jag var uppe på crossträningstävlingen idag och testade kroppen. Den svarade väl och jag kunde vara med i täten lite. Men jag kände att jag inte ville stressa kroppen allt för mycket. Så jag körde de första tre varven i jämn men hög fart. 178 fick jag i snitt men det fanns mer att plocka ut.

"Av respekt för min kropp" så körde jag bara två varv till på vardera heat. Det fick räcka. Helgens tävling får bli den första hårdträningen som kroppen behöver.

Det roligaste var väl att jag äntligen fick arslet ur och körde med tubhjulen. Vilken skillnad. Så mycket snabbare och stabilare. Men jag tror att jag måste limma om dem med lite fälgband eller bommulsband i mitten av fälgen. För nu lägger jag ned mycket mer än vad jag gjort tidigare.

En annan sak som är roligt är att kedjestyraren från Mattias Hellöre fungerar så otroligt bra. Lätt, snygg och med en funktion utan anmärkningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar