onsdag 28 oktober 2009

Fördröjning

Okej jag har inte riktigt slutat nu, utan för nästan 2 och en halv timme sedan. Är ganska trött och sliten idag faktiskt. Men inte gammal, om ni nu trodde det...

Hur som helst på TräningsTävlingen kunde jag inte prestera alls. Var tokstum i benen. Om det var styrketräningen eller distansen låter jag vara osagt. Men distansen gick lätt, till skillnaden mot styrkan. Det var ingen bra dag idag helt enkelt. Pulsen ville inte upp och jag kunde inte hålla rulle. Så det fick räcka med att spurta lite i starterna på alla tre heat och sedan mest lalla runt. Det kan jag, lalla alltså.

Men jag är inte dummare än att jag kan tyda signalerna från kroppen. Och går det inte att utföra planerad träning på den nivå man ska. Då är det ingen idé att försöka. Inte om man tänker fysiologiskt och att det är tävling på lördag. Bättre att köra 30 sekunders på tisdag och rulla dagen innan så man är fräsch, som Jens Westergren sa.

Nu kanske ni undrar varför jag är så dum att jag går till Vibes och kör styrka efter detta. Jag skulle undrat det också om det inte var för att jag bara körde överkropp och sedan mest fokus på massage och stretch. Det kan jag också, slappna av alltså.

I morgon ska jag tillämpa det jag kan bäst; lalla och slappna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar