fredag 23 oktober 2009

Jag är grinig


Ja jag blir det ibland. Oftast inför hemmatävlingar eller tävlingar då jag inte reser till tävlingsplatsen dagen innan. Vet inte riktigt vad det beror på. Vissa gånger är värre än vissa. Men jag antar att det har med fokus att göra. Och när jag är hemma kan jag väl inte riktigt fokusera eller slappna av lika bra som när jag är borta. Vilket är knepigt. Jag borde kanske göra som hockeylagen när de vill bryta hemmaplan-stressen; bo på hotell dagen innan.

Idag är en av de lite värre dagarna. Jag känner mig inte förberedd. Detta även att jag nött banan in i absurdum. Uppladdningarna har inte gått så bra idag heller:
*Jag fick inte i mig någon lunch för att jag mådde illa.
*Jag slant med framdrevet när det skulle av idag så att jag skalade av en massa hud på tummen.
*Jag slant också med yxan när jag slog ned spett så att jag nu har en bula på vänsterhanden.
*Sen bonkade jag nästan när jag rullade med Team Kanel.
*Som grädde på moset så spurtade Mange ned mig i Skuggarvsspurten.

Det som är lite konstigt är att jag egentligen inte alls borde känna mig oförberedd och ofokuserad. För de två inledande tävlingarna i CX-cupen har ju skitigt sig för mig. Den ena jobbade jag på och den andra strulade jag på. Och jag har ju faktiskt inte alls samma fokus på CX-cupen i år mot tidigare år. Jag vill bara köra för att det är så förbannat kul och resultaten får komma som de kommer. Hade jag haft en större sponsor i ryggen och en bättre uppladdning och/eller bättre ekonomi så hade det varit helt annorlunda. Men nu är det som det är.

Så varför är jag grinig? Ska jag ta mig en hojt och bara slappna av?

Känner ni igen er när det kommer till känslor innan tävling, speciellt hemmatävling?

5 kommentarer:

  1. Jag har en flaska rom om du blir törstig..

    SvaraRadera
  2. koola ner dig med lite fin glass? Läste om chokladsås på happy :) Annars vet jag inte något bra, men steg ett har du lyckats med iaf, att ärligt säga att du blir grinig och inte bara låta det vara. Betyder att du vill bli av med grinigheten.

    Önskar dig lycka till imorrn, hoppas det blir en kul tävling

    SvaraRadera
  3. Skulle ut på en runda i dag men känner mig inte hågad. Det är klarblå himmel ca 25 grader nu på fm och en svag bris, faan det kan inte bli bättre! MEN jag känner ändå inte för en tur på cykeln! Så jag tar bilen och letar fram ett par fina vägar att köra med racern lite senare. Sen tror jag den härliga känslan kommer. Sensmoral: Ett break skadar aldrig.

    SvaraRadera
  4. Du tar väl med dig Romen idag Henrik? Vill du inte ha själv så är jag en jäkel på att dricka Rom.

    Jonas l: Tackar! Lite mindre grinig blev jag faktiskt efter glassen också.

    Börje: Ja att vara nere på Cypern kan inte vara lätt...

    SvaraRadera
  5. Jag är jämt grinig, så jag känner inte igen mig, tyvärr :)

    SvaraRadera