måndag 4 januari 2010

Dagen i bilder

För första gången på länge fick jag sitta i baksätet och bli körd, ganska skönt faktiskt. Målet med dagen var att åka till Aalst och kolla lite shopping. Först på listan:

Van Eyuk, en rätt fet cykelaffär. Både mycket och billigt.

Gissa vad denna Look MTB av 2010 års modell kostar. Sram X0, Rotor vevparti, Magura Durin 80mm, Stans Notubesfälgar med sapimekrar och tune nav.

Jag hittade en rätt intressant sadel också. Det gråa var ganska mjukt och det svarta var elastiskt tyg. Tydligen var det en tjejsadel. De hade en hel avdelning för tjejer också.

Och ett rum fullt med hjulställningar. Och så fullt med cyklar överrallt givetvis. Det var väl ungefär 4 gånger så stort som Cykel och Fjäll. Och då var allt cykelprylar. Och jag säger det igen, cykel är stort i Belgien.

Efter den urladdningen gick vi till ett chokladkaffe och körde lite enkel kontantbetalning.

Jag vet inte varför jag valde en varm choklad med tanke på min strulande mage. Men det var gott med 72% Mexikansk choklad, och man fick blanda den själv så man fick önskad blandning. Jag körde hela den vita skålen.

Mumsigt va?

När vi kom tillbaka till byn så gick vi in på Carrafour och handlade mat. Galet bröd för hela slanten blev det.

Sen hittade jag en riktigt blandad Whisky. Eller vad sägs om Amerikans, Europeisk och Indisk Whisky i en enda flaska? Jag handlade INTE denna.

Nilsson investerade dock i ett par hängsle vilket behövdes enligt Mange. Detta matchade han med uppvikta byxben och nätcykelhandskar.

Se så bra de sitter.

Solglas och keps i ett. Mange håller stilen.

Sen tog vi tag i de små flaskorna. Tur jag är meck så att jag orkar hålla upp flaskan.

Nu sitter vi och spelar lite poker och till marker har vi aluminium brickor. Förloraren i första spelet får tvätta bilen utvändigt i morgon. Förloraren i nästa får tvätta inne i bilen. Så nu måste jag skärpa mig.

2 kommentarer:

  1. Nice. 4300€ tror jag Looken går på. Ny sponsor på g? :D

    SvaraRadera
  2. Den var billigare, och nu vet du hur billig. Någon annan som vågar gissa?
    Det är inte en blivande sponsor även om att jag gärna hade köpt cykeln om jag hade haft pengarna.

    SvaraRadera