tisdag 26 januari 2010

Kaoset före ordningen

Nu sitter jag på en stabil lina, för tillfället. Och kan få upp bilderna från lägenheten när jag flyttade in. Det är enbart på Vardagsrummer, "Sovrummet, Cykelrummet och köket. Allt är egentligen ett enda stort rum men tack vare den väldigt bra planlösningen så känns det avdelat och bra. Det är en liten sovalkov precis bredvid förrådet/walk-in-closet. Köket är också det litet och hör ihop med resten av rummet, men det tillräckligt stort för att två personer får plats där inne samtidigt för att laga mat.

Jag börjar med att ge er alla före bilder, senare i veckan kommer alla "efter" bilder. Detta då allt inte är klart än. Men det går mycket bra att bo här nu i alla fall. Till skillnad från när det såg ut så här:

Här har ni då hallen och entrén.

Här kan ni se Christian som är i full färd med att sätta upp en hylla i sovalkoven. Cykelrummets ingång ser ni bakom sängen. Till vänster i bil ser ni även lite av hallen.

Här är en bild över vardagsrumsgolvet taget från hallen.

Ett väldigt tomt cykelrum, än så länge.

Det gamla köket. Spisen är hur gammal som helst, men plattorna är grymma. De håller värmen bra och är snabba att värmas upp. Ugnen har jag inte haft tillfälle att testa än. Den har förövrigt inget glasfönster. Gammalt var ordet. Snart landar i alla fall en micro i detta kök.

En ganska dålig översiktsbild över spisdelen, men det jag ska få bättre när det är klart sedan.

Och så bjuder jag på en teaser över matsalsdelen i vardagsrummet. Det blev ganska bra och kompakt, men ändå rymligt tack vare det långsmala barbordet. De svarta stolarna köpte jag på IKEA när jag var där, Stefan har jag för mig att de heter. Bordet hade jag sedan innan och tavlorna har jag gjort själv med bilder från en cykelkatalog. Någon som vet vilket märke?

2 kommentarer: