onsdag 27 januari 2010

Åååååå SOPA!



Idag har jag varit på utbildning till velodrominstruktör vid YA Arena. Skitskoj verkligen! Men vi körde inget på banan, jag lovar. Vi var väl en tio pers och vi sopade och sopade, sedan hade vi lite utbildning också. Visste ni att man måste trampa hela tiden när man kör i en velodrom, jo det är sant. Det är typ sådan där fixedgear på cykeln, det är ju både livsfarligt och helt olagligt vad jag har hört...

Som ni kanske märker kör jag med lite humor just nu. Jag är trött efter dagen och hjärnan går på lågvarv. Ändå måste jag koncentrera mig lite till på velodromen, vi fick nämligen en hemuppgift med oss till i morgon.

Det är ganska mäktigt att vi nu har en velodrom i Falun, den första inomhus dessutom. Den är ju inte fullång och i lärkträ men ändå. Coolt. Att den är lite kortare gör också att kurvorna blir lite brantare, och när man... ehhh... går... brevid kurvan så känns det mer som en vägg. Men det går att cykla där... säger de som vet. Jag har ju bara sopat kurvan... Och vill ni veta en sak till, man svänger inte i kruvan. Den svänger åt dig. Bara att borra och köra rakt helt enkelt.

Nu till något heeelt annat jag fick nästan tre timmars träning idag också, på vilken intensitet vet jag dock inte. Då jag inte hade pulsklockan på mig. Men det gick i distanstempo i alla fall och så lade jag in tre långspurter för att få det lite jobbigt också. Efter det körde jag lite Vibes också för att bli sådär smidig och fin som jag vill vara.

I morgon blir det en extra tidig dag, då vi börjar vid 8 istället för 9 som idag. Ser fram mot det. Nu ska jag se till att raka benen. Vad nu det ska vara bra för.

Dagens Träning:
Tid: ca 3 h
Intensitet: Distanstempo + 3 långspurter.

1 kommentar: