onsdag 20 januari 2010

Pump it up

Nu sitter jag och lånar internet efter att jag har fått min träning gjord för dagen. Direkt efter jobbet så hoppade jag in i friidrottshallen och tänkte köra lite 4 minuters intervaller. Vilket var en jäkligt dum idé. För det första så brukar jag alltid börja en träningsvecka med lite lugn distans för att få igång benen. Annars blir det oftast bara pannkaka av det hela då benen är för sega.

Lägg därtill att jag flyttade och sprang hela dagen igår och satt på resande fot hela dagen innan dess. Ja ni förstår att det inte var upplagt för slakt precis. En och en halv orkade benen med, pulsen var låg men benen gick inte runt. Så jag sket i det när jag inte kunde köra det jag behövde. Så det fick bli lite styrka nere på Vibes for Life med bra sällskap efter det.

På Vibes märkte jag att jag blivit starkare i alla övningar. Jag klarade lätt 1.30 minuter på statisk "armhävning" och korset var inte länge en utmaning att hålla uppe. Det var väldigt oväntat att jag gick upp så pass mycket i styrka från senaste gången. Det och sällskapet gjorde att jag kände mig riktigt jäkla glad och lycklig. Härligt, leendet håller i sig.

Efter träningen passade jag på att fixa ett nytt ebonnemang till mobilen när jag var och handlade också. Har länge haft Tele2 Kompis men nu blev det en salig blandning av olika småpaket istället. 3000 sms per månad, 200 mb surf för 29kr per månad och något paket där jag ringer till alla för 0,19 öre minutern. Detta är något jag skulle gjort för länge sedan, men nu passade jag på när Tele2-maffian stod på Hemköp. Ni kan alltså vänta er fler korta blogginlägg från mobilen i framtiden. Och jag väntar mig en mindre räkning, annars...

I morgon ska jag till IKEA och köpa mig en inreding, den jag har nu är banakartong-med-sopsäckar-och-allt-skit-på-golvet stilen. Jag orkar inte ta tag i det förän jag kan göra det som jag vill ha det. Och det kommer att bli svart/grått med antingen röda eller oranga detaljer. Kanske lite grönt också. Undra om jag överlever där själv bara, någon som vill göra mig sällskap? Hörde att de har mellanköttbullemeny för 16spänn nu också, det blir nog två sådana till mig. Gott.

Det har landat lite mat i magen nu också så det som återstår är att jag ska ta och mysa ned mig och kolla lite tv och bara ha det skönt. En underbar kväll väntar och jag ler, hårt.

4 kommentarer:

  1. Veel geluk in uw nieuwe plek!
    Het is leuk om te lezen gelukkig voelt.

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem Oscar och tillåt mig gnida in det:

    6 minuter, 6 minuter, 6 minuter, 6 minuter, 6 minuter, 6 minuter, 6 minuter, 6 minuter, 6 minuter, 6 minuter, 6 minuter, 6 minuter, 6 minuter, 6 minuter.

    SvaraRadera
  3. Valbo? Mitt rekord på stora köttbullemenyn är 05:21 min. Knappt njutbart!

    Passa på och kika på andra sidan köpstan, Mio har öppnat ny och fin butik.

    SvaraRadera
  4. Sofie: Thanks! I had a great time in Belgium and i feal super! It´s nice to know that you are enjoying my blog. Keep on reading and you´ll get som nice winter pictures from my training out doors.

    Stefan: Haha, tackar =) Men det biter liksom inte på mig, jag mår så bra ändå.

    Jesper: Oj 05:12 det var saftigt, måste se till att slå det nu när de bara kostar 16 spänn. För då kan jag ju ta en andra efter det för att njuta också. Mio ligger lite över min prisklass, och det som ska köpas är ändå mest småsaker och förvaring. Men tack för tipset, Mio kan ju komma att bli aktuellt senare.

    SvaraRadera