måndag 4 januari 2010

Jag mår bättre

Magen håller på att lösa upp sin knut. Igår kväll var det ganska jobbigt ett tag, innan Geo fixade två Leffe var åt oss. Även att alkohol inte ska vara så bra för en strejkande mage så tror jag att det var exakt vad min behövde. Muskelavslappnande dricka verkade göra bot för magen, jag fick mindre ont efter. Och idag är smärtan så gott som borta.

Så efter en liten tur på stan ska jag nog ta och köra lite trainer. Vad det blir exakt för träning får jag se då, jag tar det som det kommer. Känner jag bara för att spinna ur en halvtimme 45 minuter gör jag det, och spritter det i benen så kanske jag kör ett par intervaller. Ingen stress bara upp på cykeln och veva runt benen helt enkelt. Det är ju trots allt en lugn dag idag. Men jag ska nog se till att få lite andra saker fixade hemma i Sverige. Räkningar och annat som ligger på.

Vad gör ni en måndag som denna? Och hur känns det att komma tillbaka till vardagen efter jul och nyår?

4 kommentarer:

  1. Jo, tack som frågar. Det är verkligen fantastiskt kul att vara tillbaka på jobbet.

    Skönt att du mår bättre, lika bra att köra lite intervaller för säkerhets skull.

    SvaraRadera
  2. Jag har just tagit tag i min bukfetma. Så här i Hässelby blir det antagligen intervaller som vanligt.
    /J

    SvaraRadera
  3. Grymt kul och inspirerande att läsa om vad ni har för er där nere! Här hemma har jag precis beställt ny drivlina till racern inför våren. På jobbet ramlade vevlagret ur den sketna gamla postcykeln.

    /Erik W

    SvaraRadera
  4. Min vardag tror jag börjar på torsdag, än så länge har inte ordning kommit tillbaks på jobbet. Annars funderar jag på cykelbyxor, lycra eller powerlycra?

    Kul att läsa om er där nere med. Hade jag inte varit på kurs sista helgen i månaden hade jag åkt ner och hälsat på er i Tjeckien sen. :)

    SvaraRadera