måndag 25 januari 2010

Velodromen nästa

Grabbarna och jag i lördags. Det kommer mer bilder i morgon.

Internet är som det är just nu. Ni har fått nöja er med långa (någorlunda) inlägg och få inlägg under ett tag. Har ni lidit av det?
Nu har jag dock fått låna ett mobilt bredband av en mycket snäll och gullig vän. Så det blir nog bättre i framtiden, när jag har tillgång till bredbandet vill säga. Jag ska själv investera i ett mobilt bredband, men det får bli när jag har lite mer stabilitet i min ekonomi. Något som verkar ordna upp sig inom kort.

För idag har jag nämligen helt fått klart på att jag ska få gå en instruktörsutbildning vid Velodromen här i Falun. Nu i veckan från onsdag till fredag mellan 9 och 17 är tiderna och det kommer att nötas en hel del på velodromen antar jag. Det ser jag fram emot. Jag ser även fram emot att jobba som instruktör där, vilket jag utbildas till. Nu har jag ju också en treårig tränarutbildning i ryggen också och så har jag en hel del timmar som ledare och föreläsare i ryggen också. Så förhoppningsvis ger det mig bättre förutsättningar till jobb.

Sedan väntar jag också på att se om killen som var hos mig i helgen tipsar sina chefer om mig, och om de är intresserade. Det vore roligt att få lite mer jobbtimmar och en bättre ekonomi just nu faktiskt. Även att jag är van vid lite pengar sedan tidigare så är det faktiskt mycket roligare att ha en stabil ekonomi. Trots att man inte kan träna lika bra eller mycket. Jag är ju dock en så grym talang, så vad gör lite missad träning (hoppas ni ser glimten i ögat här).

Det blev ingen cykling för min del idag, jag prioriterade att komma i ordning i lägenheten istället. Men det var bara bra. För då kunde jag dra ut på ett hårt pass på isen istället. Premiären på långfärdsskridskor alltså. Och det gick över förväntan. Tekniken satt någorlunda sedan förra vintern, men helt ok var den inte. Vilket inte spelade någon roll för då fick jag högre puls i stället. Nu strejkade pulsklockan så jag såg bara pulsen ibland, men den var hög. Över 180 bpm (95% av max) låg jag några gånger och jag var ute i två timmar. Så uppskattningsvis (med tanke på längd av intervallerna) så körde jag 1.20 h under/på/över tröskel.

Dagens Träning:
Skridskointervall.
Tid: 2 h
Intensivitet: ca 1.2o h under/på/över tröskel

Styrka & Massage/Tänjning på Vibes
Tid: 1h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar