torsdag 5 maj 2011

Firmacykeln

Jag fick ta firmacykeln hem från jobbet idag. Jag tog crossen dit men hann inte klart med mitt projekt. Det var för mycket att göra innan jobbpasset på gymmet och sen orkade jag inte vara kvar efter nio heller. Så jag får ta firmacykeln tillbaka i morgon på min lediga dag för att mecka klart. Tur att vi är miljövänliga på Velodromen och kan ta cykeln på ärenden eller hem som i mitt fall.

Under hela dagen har jag haft fullt upp, bara 9timmars jobb totalt. Men utspritt och massa andra ärenden därimellan.

Annars så väntar vi jag och Jenny på vår lille son. Än har han inte kommit och det beräknade datumet är idag. Vilket vi hade Rätt roligt åt på Försäkringskassan. Jag var där och lämnade alla mina fyra arbetsintyg från mina arbetsgivare. Det är inte vanligt men går att göra för att underlätta, och då vill de veta när barnet är planerat. De frågade, vi svarade; idag. Vi fick ett högt; Idag!? I kör tillbaka från de båda kvinnorna bakom disken.

Och när tjänstekvinna 1 skulle skriva in detta i datorn så frågade hon den andra tjänstekvinnan; Ja men då skriver jag att de föder idag.
Tjänsteman 2: Idag?! Nej nej men du ser väl att hon står här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar