lördag 28 maj 2011

Lördagsfilm "MacAskill i en konstnärlig vinkel"

Danny MacAskill är nog en av de mest kända cyklisterna utanför oss cyklister. Hans genombrott som gick på YouTube har setts av miljoner människor, vilka flertalet redan har glömt hans namn... Om de ens brydde sig om att kolla vad han hette.

Men för oss intresserade så väcker Danny fortfarande intresse, tack vare sin udda stil. Han blandar flitigt mellan olika stilar som; trail, dirt, flatland, street osv. Vilket gör honom helt originell och väldigt speciell. Hittills har dock de mesta filmerna (som jag har sett) mest dokumenterat alla hans tricks, precis som de vanliga bmx, dirt och skate filmerna gör. Men i denna rulle fångar han mig som är intresserad av helheten, detta med kameravinklar och en klippstil som gör helheten mer intressant. Detta är enligt mig en riktigt intressant film, och inte enbart för alla sjuka trick MacAskill gör. Utan för att filmen fångar mig och jag vill se vilken kameravinkel som kommer näst och vad MacAskill ska hitta på i den.


MacAskill förresten... Perfekt artistnamn för artisten Mac-A-skill, för han har verkligen skickligheten (skill på engelska)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar