Vacker utsikt i Aspeboda, nån mil in på banan.
Vi skyddar huvudet med färgglada hjälmar... Och jag spänner min skuggbiceps
Se så snyggt!
Andra grusvägen upp till Solarvet, lika fin som den första i Olsbacka.
Det är vackert bredvid grusvägen också.
Där är krönet för spurtpriset i Solarvet. Den första chansen av 5(?) att plocka poäng har jag för mig.
Vyn från toppen vid Solarvet.
Efter Solarvet kommer man ned till Sågmyra och därifrån är det asfalt som gäller ända till Leksands Golfklubb. På bilden är vi på väg utför in mot Leksand.
Här är vi och cyklar mellan hålen på golfbanan. En av de finaste grusvägarna på banan.
Giant x2.
Mer golfbana.
Lite mer golfbana, ser ni mitt däck?
Efter gruset på golfbanan så kör man ut till Norr Lindberg och sedan ut på Rättviksvägen. Här är jag och Nilsson mitt på den vägen, och Herr Nilsson har just tagit av sig benvärmarna.
Jag åkte bakom på rulle hela vägen till Grycksbo i medvinden. Det får man som motionär.
Mullig väg och snabb cyklist. Herr Nilsson matade på bra hela vägen och det tog 28minuter från Norr Lindbergs infart till Bjursås, har jag för mig. Det var lite dimmigt i huvudet då men jag piggnade till när vi svängde av Rättviksvägen i Grycksbo och gav oss av upp till Norlingberg (vi skippade vägen vid Lustebo).
Trots banans finaste grusväg (mellan Norlingberg - Haghed) gick det att punktera här. Tjockare däck än 20mm är att rekommendera, och så ska de inte vara så tunna heller. Jag tror på 24-25mm.
Fixie/Budcyklist style!
Det går att trycka på trots orakade ben.
Och så en historielektion från Nilsson på en väg som inte är med på bansträckningen. En väg som var huvudinfarten när Falun var på väg att bli Sveriges huvudstad. Vad heter vägen?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar