fredag 3 juni 2011

Veckans cykel

För er som hängt med lite så vet ni att jag har en Niner Jet 9 på G hem till mig. En heldämpad historia på 29". Niner är ju lite hypemärket för 29-tum anser jag och jag vet inte riktigt varför jag blev såld på Niner... Eller jo det vet jag. Det var pga den här modellen:



En helstel kolfiber tjugonia, med grymt snygg och färgmatchande gaffel. Att jag gick och blev kär i en heldämpad alu 29a från Niner är en helt annan historia...

Men historien med Air 9 som modellen på bilden ovan heter har fortsatt. Till en början kunde man enbart beställa Air 9 i antingen orange/svart som på bilden eller vit/svart. Det var det enda valet ett bra tag faktiskt....

Men sen kom bilder upp på en test-cykel på Niners Facebook:


Detta var test-teamets slagpåse om man kan säga så. De brydde sig inte om att lacka den då ramen skulle hårdtestas och då eventuellt gå sönder... Den är dock hel än och startade något helt annat.

Niner fick enorm respons på den svarta "Stealth färgen" av medlemmarna på Facebook, många var det som tyckte den var urläcker, inklusive mig. Så Niner lyssnade och fick fram denna till en cykelmässa för ett par veckor sedan:




Och nu har de äntligen en helt färgmatchad version på sin hemsida. Är den inte läcker så säg:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar