torsdag 16 juni 2011

- Utveckling

Drog väl ut till Stennäset och körde Bäshgårn TT nyss... För det första så hade jag självklart för mycket kläder på mig. Och nu förstår jag nästan varför motionärer antingen har för mycket eller för lite kläder på sig. När man inte är ute frekvent och tränar så är det rätt svårt att veta vad man ska ha på sig. Man glömmer liksom. Men nu börjar jag förstå att intervaller vid över 20°C inte kräver ben och armvärmare, även att solen inte är framme och det känns lite kyligt i vinden.

Hur som till mitt försök på Bäshgårn TT. Det är mer än en vecka sedan jag körde mina 15min totalt (6/6) och sedan dess har jag inte tränat. Så det var ju inte helt oväntat att jag skulle vara sämre idag, vilket jag var. På vägen ut hade jag 7:52 och på vägen tillbaka blev det 7:58, så totalt blev det 15,50 och jag var nästan 1 minut långsammare idag... Så kan det gå. Pulsen var heller inte lika hög som vid förra tillfället. På vägen ut 173avg/181max, på vägen in 171avg/181max. Jag hade 174/179 respektive 176/183 förra veckan.

Jag tänkte köra en vända till efter de två körda sträckorna men jag valde att köra en lång intervall runt hela Varpan istället. Och fick ihop 21minuter på 173avg/178max, rätt hyffsat. Skulle vara trevligt att få någon träningsrutin och bli än mer stark. Men det kommer väl när Egon växt till sig lite. Eller så får jag göra som Öijer.

Vill ni vara med på en tid på Bäshgårn TT så är det bara att klicka in på sidan och läsa instruktionerna och sedan rapportera tillbaka hur det gick till mig. Så postar jag er tid på Bäshgårn´s lilla sida här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar