tisdag 14 februari 2012

Dagarna går runt-runt

Och jag njuter av varje dag med min son. Det är lyx på hög nivå när jag vet vad som komma skall; Tre veckor utan familjen nere i Småland. Visserligen har jag då tid att verkligen koncentrera mig och fördjupa mig i det nya jobbet. Men jag kommer att sakna dem båda så mycket. Tur att jag har möjligheten att åka upp nästan varje helg. Appropå det, är det någon nere i Mönsterås-området som läser här och har ett täckt släp att låna ut 16-18 mars och 29mars-1april? Det skulle vara guld värt då flytten ned till Småland börjar dra iväg ordentligt kostnadsmässigt. Tjänster och gentjänster ni vet.

Igår minns jag knappt vad jag och busen Egon gjorde. Vi började i alla fall dagen rätt sent för att vara oss, runt halv 9. Då vi har kommit ur dagsrutinerna när det gäller sovstunder. Vi har missat eftermiddagsluren två eller tre dagar i rad och det har gjort Egon till en orolig bebis på kvällen/natten. Så han har varit uppe två-tre gånger efter läggning (runt 6). Idag blir det ändring på det förhoppningsvis. Nu sover han förmiddagsluren och jag hoppas att jag kan få honom att sova innan babysimmet 15:30. Sover han efter så blir det för tätt inpå läggning och nästan omöjligt att få honom lugn i en rimlig tid. Mycket att tänka på nu när det gäller rutiner för att Egon ska må bra och vara trygg.

Så här kan det se ut en dag på Babysimmet:




Det går som sagt runt-runt på dagarna och i kväll hoppas jag att det ska få gå runt-runt bara för mig. Jag tänker givetvis då på att träna lite Velodrom. I kväll klockan 19:00 till 21:00 är det banspecifik träning med fart. Vilket mest innebär att vi kör korta intervaller med betoning på fart. Vore kul om fler upptäckte detta pass, då det inte är så farligt som det låter. För vem vill inte åka snabbt? Jag vill i alla fall och kommer att vara där i kväll. Syns vi då? I så fall har ni här nedan ett klipp att peppa till:


Tittar ni noga ser ni ett väldigt passande namn på Pinarellos bancykel... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar