torsdag 9 februari 2012

Det ligger på

Senaste budet när jag ska börja jobbet nere i Mönsterås ligger på den 12e Mars. Och det känns nästan som i morgon. Speciellt när Jenny hårdpluggar och jag har hand om Egon om dagarna. Det blir så att jag åker ned först och då med ett stort släp (Thule hyr här lämna där) packat med hela vårt gigantiska förråd, 7 cyklar, mina kläder, verktyg och saker som inte skall användas till och vid sista flytten som går i månadsskiftet. Då åker vi igen med ett släp plus att jag åker pappas Chrysler Voyager (med bara 5 säten) upp så att vi får plats med extra mycket.

Men då tänker ni säkert; Vilken bil ska dåren åka med första resan ned då? Jo det blir vår nya bil så klart! I morgon ska vi till Örebro och köpa den om allt går som det ska. Jag låter er hållas nyfikna tills det är klart. Den är riktigt fet, jag varnar er.

Det är massa annat att tänka på också, avsluta abonnemang, flytta bredband, flyttanmälan och massa sånt tråkigt. Men mitt i allt detta så måste man ha lite kul också och andas lite, som att gå ut och åka lite pulka i solnedgången:



Eller så kan man passa på att träna ur sig lite stress. Vilket jag gjorde mellan samtalen (hit och dit) på Velodromen idag. Jag hade förmånen att kunna träna på lunchpasset som jag höll i idag. Det var nämligen bara två som dök upp denna dag och då fyllde jag ut de spontanintervaller vi körde. Det blev ungefär 15minuter varje gång, som jag avslutade med att sakta höja farten mer och mer tills alla nästan åkte av och då släppte jag fram för sista spurt. Ett uppdrag á la Cavendish (ja alltså så de gör åt honom). Två sådana hann jag med att göra. Så lite träning blev det allt.

Nu är det sängen som gäller. Måste vara utvilad till morgondagens resa och äventyr.

2 kommentarer:

  1. Är det inte en Mercedes, så tänker jag aldrig med prata med dig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du är väl så fin, du kanske kan köpa en bil med stjärna åt mig? Du har ju cash och hjälper gärna fattiga =)

      Radera