torsdag 16 februari 2012

Recovery @Velodromen


Återvinner en överskrift och en bild från fejjan, och från tisdagens banspecifika pass. Fast det passade bra idag också då jag körde två 10 minuters lätta intervaller med en all-out farthöjning så långt jag orkade efter 10 minuter passerat. Gjorde härligt kaoz med mina feta ben.

Appropå det så kommenterade David så snällt att det syns numera var mitt pulsband sitter. "Det blir ett så fint veck där" var kommentaren. Själv hävdar jag att mina ving-muskler, som Herr Nilsson säger, är så stora så det blir så. Det är inte lätt att vara fikakung och inte ha tid att cykla så mycket som man vill och borde.

Idag har jag även passat på att tagit en powernap på en timme efter läggningen av Egon. Både han och jag somnade med vällingflaskan i hand. Fast han först då och sen lade jag mig i vår säng utan att orka släppa flaskan. Det är ett hårt liv det här med att vara pappaledig. Så nu tänkte jag passa på att lägga mig för att orka med ännu en fullspäckad dag med min son.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar