måndag 18 februari 2013

1 cykelträning per vecka, check! Beach2013 here i come!

Det rullar sakta framåt med min träning hittills har jag mäktat med en cykelträning per vecka sedan "beach2013" satte igång. Några gånger har jag fått till löpning också, men gymmet har det varit sämre med. Men jag har i alla fall fått till egen coreträning i hemmet efter träningspassen istället. Antar att det är en småbarnsprioritering. Blandat med att vi har en jäkligt tight ekonomi just nu och då tycker jag att det lika väl går att lösa styrketräningen hemma. För har jag väl kommit ut och rört på mig är det lätt att fortsätta med styrka inne.

De övningar jag gör efter en cykel eller löptur är:
3 x 20 armhävningar
3 x 20 situps sneda och raka
Plankan (1min 20sek är det pinsamma rekordet just nu)
Samt även ett rörlighetsschema
Sedan avslutar jag med lite basic stretching.

Som ni kanske sett tidigare i bloggen har jag fått en härlig cykellampa i födelsedagspresent. Men just nu är det sånt där jobbigt töväder och det är både halt och blött ute. Så jag föredrar att cykla i dagsljus när det inte är så halt och jag ser lite bättre (även att jag ser grymt bra med lampan). Jag har ju heller inga dubbdäck så att halka omkring i väta är inte så kul.

I lördags passade jag på att utforska hur djup snön är på stigarna. Den var rätt djup...


Here we go!

Ser ni galningen?

Här gick snön till knäna, tur att man har en lätt cykel  
Inne i skogen fann jag som tur var lite barmark. Denna stig körde jag nog minst 6-7 gånger, och då var det 500m som var åkbart. 
Älskar mitt breda styre
Grönt är skönt, längtar till våren nu.

3 kommentarer:

  1. Du matchar tallarna iaf! ;) Men mjo, håller med om att det är smått creepy att vintercykla i mörker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Tackar =)
      Måste komma över det där med alla konstiga ljud man hör på kvällen också, nästan mer creepy än att inte veta var det är halt.

      Radera
  2. Du är inte ensam! Ibland är det skitläskigt! man ser ju björn och varg överallt! Trodde aldrig att det skulle finnas så mycket vilt!

    SvaraRadera