onsdag 27 februari 2013

-2kg på 52 dagar

Den 7 januari 2013 vägde jag härliga 86 kg idag väger jag lite mindre; 84kg. Träningen har väl inte direkt varit regelbunden. Men den har blivit av oftare nu än tidigare, i snitt 1½ pass i veckan har jag lyckats med de senaste 52 dagarna som jag försökt att träna mer. Nu känns det också som att jag kan trappa upp träningen lite mer, då orken har infunnit sig och jag har även hittat ett bra koncept på att få träningen att bli av.

De dagarna jag lyckas komma hem runt 16:00 ser jag helt enkelt till att laga mat och äta mat med familjen till klockan 17:30 då Egon ska äta sin middag. Sedan gör jag honom redo för natten och lägger honom runt 19.00. Efter det kan jag utan problem ge mig ut på en cykel eller löp-tur på ca 1-2 timmar. Under eller efter passet lägger jag även in styrka i form av armhävningar, situps samt "plankan".
Att jag gör Egon redo för natten samt lägger honom är också väldigt skön rutin för mig och honom (upplever jag). Jenny har ju tid med honom efter förskola och då får jag min tid på kvällen och Jenny får dessutom då lite egentid. En skön rutin vi skaffat oss.

4 kommentarer:

  1. Ska man få det att funka med småbarn, jobb, träning och socialtliv krävs det rutiner. Tar tid att hitta dom men när dom sitter funkar det oftast rätt bra:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjo jag märker att det inte precis går att sätta de träningrutiner som jag själv vill ha, utan det är anpassning som gäller och att involvera träningsrutinerna i vardagsrutiner och åtaganden.
      Känns som att jag/vi är på rätt väg nu, tog bara sisådär 2år nästan =)

      Radera
  2. Jag köpte en Chariot! Jag kan ordna en till dig med. Jag säljer dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant Mattias, du har ett mail på FB ;)

      Radera