lördag 2 februari 2013

Odubbat + solsken + isgata + stenmur =

Perfekt uppladdning inför CXVM!

Jag gav mig ut på en riktig solskenstur idag, och CXVM-dagen till är så tog jag crossen med odubbade tubisar på. Vi har haft regn och mildgrader några dagar så mycket av KAOZ-snön har försvunnit. På de plogade vägarna är det så gott som snö och isfritt trots att det åter är minusgrader. Så bästa alternativet var att utforska de mindre asfalt och grusvägarna. Målet med turen var att hitta lite nya småvägar mot Blomstermåla-Sandbäckshult. Men jag virrade såklart bort mig och hamnade nästan i Ruda (åt helt fel håll för er som inte vet). Som tur var lyckades jag styra upp mitt vägval och hamnade istället i Fliseryd (fortfarande rejält åt fel håll men närmare hem).

Detta var verkligen vad jag behövde, träning och sol. Fick så mycket energi även att jag frös rejält om fötterna mot slutet. Det var runt nollan när jag gav mig ut och solen värmde gott. Men... I skuggan var det inte så skönt precis, speciellt då jag valde skorna utan tidningspappersisolering och bara ett par benvärmare över benen. Tur då att det var nästintill blankis på de ställen det var skuggigt. Så det gick inte så fort och då blev det inte så kallt heller.

Tack vare min lilla felkörning så hittade jag bra och fina grusvägar. Och så fick jag två härliga timmar under bältet med en liten 30sekundare att avsluta med när benen var som mosigast. Och det märks att jag är otränad, inte bara för att jag blir mosig i benen efter två timmar. Utan också för att det brummar fint i benen nu och de är sådär härligt varmt uttröttade.

Bilderna då? Motljus? Vaschegooo:





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar