torsdag 21 februari 2013

Vem är det som kommer här i mörkret?

Ja vad gör man när det är för halt och på tok för mycket snö (vi har väl fått sisådär 3-4dm snö på 24h) för att cykla? Jo i mitt fall så snörade jag på mig löparskorna och gav mig ut i snöyran och mörkret. En ny mörkerträning menade i detta fall en ny lampa. En mindre variant än den jag cyklade med förra veckan, en variant som jag enkelt spände på kalas-buffen och nästan glömde bort (om det inte var för allt ljus den gav).

Löpning med pannlampa gav en helt ny dimension till löpningen. Jag sprang både länge och snabbare än jag brukar. 5km tillryggalades på plogade gång och cykelbanor. Jag sprang naturliga intervaller om 4-3-3-2-2-4-1 minuter och så en 30sek "all-out"-intervall. Insprängt i detta blev det också 3*25 armhävningar och sedan 3*20 situps när jag kom hem. Härligt att det äntligen börjar rulla på lite med träningen!

Mobilbilder från min tur:










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar