fredag 26 juni 2009

Zzzzz

Släggad är bara förnamnet. Veckan har gått i rasande takt. Maria har varit hos sin mamma på landstället och jag har jobbat, tränat och sovit. Eller ja det sista har det inte blivit så mycket av, som jag även märker.

Men nu har jag semester i en arbetsvecka och får tid till att andas ut, andas in. Jag och Maria ska åka hem till mina föräldrar och ta det lugnt. Mellan det ska vi försöka oss på att cykla lite på Öland bland annat. Det kommer att bli skoj.

I morgon åker vi ned med Janne J till Eksjö där jag ska plocka lite LL-cup poäng förhoppningsvis. Resan ned har varit en strulig historia i ca två veckors tid, men idag löstes det. Ganska roligt också. Jag har två mobiler, en jobb och en privat. Sedan finns det tre mobiler på jobbet och när jag var ensam på morgonen i receptionen så ringde alla stup i kvarten.

I ett hektiskt ögonblick lyckades jag hålla igång fyra av dem samtidigt. I ett öra hade jag Statoil, i ett annat Janne J som bekräftade att vi kunde åka i hans bil. Och samtidigt som jag avbokade bilen på Statoil tog jag ett samtal på campingen medans en person väntade i äventyrstelefonen. Multitasking tror jag att det heter.

Ikväll har jag och Maria varit ute på en underbar pic nic längs Faluån. Vi köpte Sushi på My Sushi. Som faktiskt gör mycket bra sushi, så bra att japaner till och med äter där. Det är inte sån sushi vissa gourmeter hittar med utgånget datum i kyldisken...

Vi hade i alla fall en lång och underbar stund i värmen från den nedgående solens gyllene strålar. Och mer liknande njutning ser jag fram mot i den kommande veckan. NU ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar