torsdag 18 juni 2009

Jag skäms.

Mmm...

Det var ett bra tag sedan jag skrev här.
Jag jobbade och cyklade hela dygnet i tisdags.
Jag har nu haft två vilodagar på rad från cykeln.
Jag glömde bort Darvell igår.
Jag lämnade Maria ensam på krogen igår.
Jag drack alkohol igår.
Jag ser ut som en risbuske i håret.
Jag nallade allt för mycket gratisgodis och kakor på jobbet idag.

Ja man kan inte annat än skämmas, men nu var det avklarat. Och nu har ni även fått reda på vad jag har gjort under dessa två dagar då det har stått still här på bloggen.
Och det är klart; jag mår bra, jag är glad och jag är ledig i morgon. Allt är rätt.

För er som vill ha lite mer förklaring till punkterna ovan. Att jag inte skrivit så mycket på bloggen är för att när jag inte jobbat så har jag tränat. I måndags jobbade jag och så tränade jag i två timmar. Och i tisdags hann jag med 4.30 i snabbdistans innan det var dags för ett kvällspass på jobbet till klockan 22.3o. Fullt upp.

Och igår så blev det ingen träning för jag tänkte det skulle vara bra med en vila efter 5 dagars träning på raken. Jag glömde även informera Darvell om att han inte skulle jobba igår, så han åkte ut till Varpan alldeles i onödan. Fast jag gav honom lite jobb ändå när han var där, så helt bortkastat var det varken för mig eller honom. Vi fick skräp gjort.

På kvällen igår så gick jag, Maria och Darvell till Harrys och umgicks lite. Det blev ett blaskigt glas rött och en dålig oxfilepasta samt en simmig Irish Coffe för min del dock så toppades det med en knaprigt god Brownie så det slutade gott i alla fall. Jag och Darvell höll oss i skinnet men det var flera andra kändisar som släppte handbromsen och slog runt ordentligt. Vilket var kul att se. Jag och Davva skrattade så vi grät.

Maria som har semester var en av dem som släppte loss. Men jag som skulle upp vid sex för att gå till jobbet ville mest hem. Vid 12 hade jag fått nog och lämnade kvar Maria. Det är ju trots allt bara 20m hem från Harrys. Idag fick jag reda på att Darvell stannade kvar och såg till att Maria och Valpen höll sig i skinnet också. Det var nog bäst.

Idag har jag haft ett otroligt lyckat event på Varpan för mitt gamla jobb. 54 stycken från personalen på Britsarvsskolan kom till oss på Lugnets Äventyr för att göra en 9-kamp och annat roligt samt även äta sig ordentligt mätta vid en lunch i våra mysiga lappkåtor. Och med tanke på de konstanta skratten, sångerna och allmänt glada minerna så går detta event till ett av våra mest lyckade. Och jag/vi skulle inte kunna klara det utan vår grymma äventyrspersonal.

Nu ska jag se till så att Maria och jag får lite mat i magen, medan Maria bakar bröd. Sedan skall jag trolla fram en till bloggtävlingsbild. För ännu har ingen gissat rätt. Och så ska jag försöka hålla mig undan från att äta det gratisgodis som "råkade" hamna i min ficka på väg hem från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar