tisdag 30 juni 2009

Tic tac

Semestern tickar på. Idag tog jag och Maria en långtur på cykel, en långtur för henne i alla fall. Vi körde 27km till kustbyn Timmernabben. Där vi tänkte ta en fika, men det blev istället en lunch då vi var hungriga. Jag såg att fiskaffären hade utökat med servering så vi testade. Jag tog en silltallrik och Maria räkor med dipp.

Då Maria tränade på seriöst drack hon cola till, jag däremot tog en Mariestad och testade hur det känns att vara cykelturist på riktigt. Och det är något jag måste göra fler gånger tror jag. För det satt som en smäck.

Vi hade en trevlig tur i solen och tog många avstickare. Bland annat stannade vi till i Mönsterås så att Maria kunde köpa ett kort att skicka till sin mamma, Elisabeth som fyller år i morgon. Grattis i förskott Elisabeth.

Maria trodde först att hon skulle orka med att cykla till Oskarshamn, vilket är en enkel resa på lite mer än 40km. Det var tur att jag ändrade målet till runt 25km tur och retur. För på vägen tillbaka blev hon lite trött. Men det var inget en liten vatten paus och Powerbar Dubble Caffein kunde råda bot på. Hon har snabb återhämtning och blir snabbt bättre och bättre.

När vi kom hem så tog vi ett dopp i vattnet som fortfarande höll runt 21grader som under gårdagens bad/fisketur. När vi sedan kom tillbaka till stugan så var stora delar av mammas släkt samlad plus mina båda systrar med respektive. Vi hade en mysig stund med grillning och samvaro. Jag gillar att vara hemma och träffa dem alla, jag hade så gärna stannat längre och träffat dem mer. Men än är inte veckan i Småland slut.

Nu blir det lite bilder från de gångna dagarna:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar