måndag 22 juni 2009

Jakten fortsätter

Jakten på distanstimmar fortsätter. Tyvärr så tappade jag fyra hela dagar förra veckan. Jobbet och en sur hals satte psykologiskt stopp. Men så blev jag inte sjuk heller och kunde träna på fint igår i tre timmar med Nilsson.

Idag blev det tre timmar till, mer hade jag inte tid med. Jobbet kallade. Men de timmar jag var ute spenderades väl och snart vänder nog surbenen. Kanske så blir jag lite snabb på köpet också om jag har tur. Till helgen vid Ränneslättsturen så får vi se om jag har tappat eller vunnit lite form sedan sist. Jag hoppas på det sistnämnda.

Imorgon drar jag ut på en 4-5timmars tur. Allt beroende på hur länge fikarasten med Darvell tar. För fika bör man annars dör man.

En annan jakt, än den på distanstimmar, som fortsätter är min jakt på tubhjul. Eller rättare sagt tubfälg till MTB. För jag har 47mm Dugast däck, tunna Sapim-ekrar, stiligt blå Hope bromsskivor och porrigt blå Tune-nav. Det är bara fälgarna som fattas. Men nu är lösningen nära efter en lång jakt på kolfiber. Lösningen stavas Italiensk aluminium.

Hoppas bara att Italienarna kan leverera bättre än vad jag är van vid. Inom en vecka bör jag och ni veta. Jag längtar efter tuuuuub!

1 kommentar:

  1. Jag hoppas också Italienarna kan leverera. Det är ett märke som behöver mer reklam med sina bra fälgar tycker jag. Istället för att prata om misslyckade nav och dåligt designade ramar.

    SvaraRadera